Sunday, October 26, 2008

melayukuku!!!

sori la lama aku x post item.. actually sejak kebelakangan ini aku amat sibuk sangat dengan hal2 yang sememangnya aku tak berapa minat.. aku baru sahaja habis regatta..tapi aku tak turun laut.. aku jadi PR atau public relation.. tugas aku senang saja, just amik gambar sana sini dan buat video montaj untuk majlis penutupan. agak penat dan boring juga aku melakukan tugas ini.. lebih-lebih lagi berdepan dengan panas terik..memang hitam aku jadinya..tapi tak mengapalah at least aku dapat jimatkan duit aku daripada keluar pangkalan menghabiskan duit.. sepanjang acara tersebut tidak ada apa-apa yang menarik cuma aku dapat memerhatikan gelagat orang2 melayu ni terutama sekali kengkawan aku... aku pun tak tahulah kenapa aku tidak sefahaman dengan mereka ini, mungkin aku tidak bergaul lebih rapat lagi dengan diorang.. ye lah aku bukan lah jenis seorang yang gilakan pangkat, nama, ataupun sebagainya.. aku lebih suka melakukan sesuatu perkara yang aku suka dan rasa logik di kepala aku..etika menjadi seorang pegawai itu adalah bohong semuanya.. tak semestinya orang akan pandang tinggi pada pegawai tentera.misalnya orang awam, mereka tentu pikir yang tentera ini tak ada kerja sebab negara kita belum lagi nak berperang..dan buktinya diri aku sendiri, aku masih berpeluang lagi untuk tidur di dalam kelas..tapi agak selalu jugak lah hehehehe... so aku ni boleh lag la di kategorikan sengap jugak sebab sampai sekarang aku masih lagi tidak nampak masa depan yang cerah..perkara2 yang aku lakukan kat sini semuanya bukan minat aku dan terpaksa melakukannya..ikut hati nak saja aku buat kes sampai dibuang navy.. tapi mama dan abah masih lagi ada , aku sebagai anak taknak lah hampakan harapan diorang....to be continue

No comments: