Sunday, November 30, 2008

shoreleave today 30.11.08 ...


aku bangun agak lewat hari ini berbanding buddy bilik aku azrizal..
lagipun dia yang kejutkan aku pagi tadi untuk pergi breakfast kat dewan..
aku kata tak nak, tapaukan saja aku roti sapu mentega dan jem strawberi..
aku nak sambung tido, tapi tak gak sebab aku teringat akan movie yang aku download kat ares..
happy gilmore dah abis download yang cuma tinggal video penthouse snoop dogg..x sangkakan
rapper yang aku minat ni pelakon lucah...dalam 15 minit selepas itu manusia bernama azrizal ni pun balik dengan membawa berita gembira..hari ini makan nasi lemak dengan sambal lala.. wow aku cukup teruja bila dengar sambal lala. last sekali aku makan waktu kat kedai makan mak lang aku... tanpa melengahkan masa lagi aku dengan chorr terus menukar pakaian untuk pergi makan breakfast kat dewan.. nampaknya lala masih lagi banyak, mungkin sebab budak-budak ni masih lagi tido di buai mimpi... habis saja makan aku balik ke bilik...daripada apa yang tuan hafir katakan semalam 9.30 pagi dia nak round bilik sebelum bagi kitorang semua shoreleave.. aku tak membuang masa lagi, aku kemaskan apa yang patut.. bekas abu rokok aku sorok dengan kemas di bawah laci meja aku..dan yang lain tu aku buang kalau da tak pakai lagi..
aku rasa bohong jer nak kemas samapai bersih lagi pun penyapu pun takde.. so wat namapak kemas aje cukuplah.. tepat jer jam 10 tuan hafir pun datang buat round.. so far dia takde tegur part aku, cuma buddy bilik aku jer yang ditegur sebab tak reti kemas tempat dia..dan yang lain tu ok la.. selepas je lawatan tu, kitorang semua di kerah untuk beratur di hadapan blok zain untuk mendapatkan ic semula.. selesai saja dapat ic dan briefing dari subby C.O kitorang pun belah.. pada mulanya aku terumbang ambing samada nak keluar atau tidak.. akhirnya beny si kepala besar tu ajak aku keluar pergi plaza angsana.. dulu time kecik-kecik selalu jugaklah aku dengar nama tempat ni bila tengok rancangan perdana ria kat tv1 tu..kitorang pegi kesana dengan menaiki teksi.. tambangnya takde lah mahal sangat seorang hanya perlu bayar rm5 sebab harga untuk sebuah teksi ke sana adalah RM20.. sampai je sana nasib kitorang baik sebab geng-geng yang lain pun sampai tepat pada masanya dengan kitorang.. so tanpa berlengah lagi, kitorang melangkahkan kaki masuk ke dalam plaza tersebut.. sebenarnya takda yang special sangat tentang plaza ni.. dah la wayang takde..hampeh betul.. kitorang memulakan rondaan dengan mencari mesin atm..dan amat sesuai jugaklah di sebelah mesin tu ada seorang akak tembam jual rantai silver 925.. aku teringat pada sazzy yang aku ingin hadiakan dia seutas rantai untuknya.. dengan bertanyakan pendapat kawan2 aku serta rekemen akak tu.. aku memilih loket hati sebagai pilihan aku untuk di hadiahkan kepadanya.. selepas je beli rantai, kitorang terus meronda-ronda di sekitar plaza tersebut..sampaila kat tempat makan. aku tak makan nasi, lagi pun aku kenyang. aku cuma makan 2 keping otak-otak.. sedap sungguh otak-otak kat ikan. untuk pengetahuan.. otak-otak adalah isi ikan yang dibakar dengan rempah di dalam daun kelapa. dan sungguh sedap dimakan ketika masih panas... setelah selesai menikmati hidangan ringkas itu, kami terus berjalan dan di sampai suatu tempat kami berpecah membuat haluan masing-masing.. aku dengan beny seperti biasa berjalan bersama-sama dan saling mengutuk dan menganggu masyarakat yang ada di sana pada ketika itu.. aku dan beny sempat membeli belah dekat kedai big bundle..adalah sehelai baju dan sehelai seluar yang aku beli dalam kos rm15 untuk kedua-duanya sekali.. selepas tu aku main bowling.. aku kalah lawan beny.. tapi aku sempat mengusik awek casher kat sana.. dia asyik pandang2 aku tapi aku tak berani nak bersembang dengannya..maybe dia layan begitu sebab aku customer kat tempat dia..
selepas saja main bowling, kami pergi karaoke.. seorang dua lagu saja.. aku nyanyi laku dewa dengan sweet charity..beny pula aku tak tahu nyanyi ntah lagu jiwang apa...
naik pecah gak la anak tekak aku bila berkaraoke tadi..selepas tu kami turun kebawah untu saksikan bnattle of the band dan sementara beny pula beli alat wangian kat kedai body shop.. ermmghhh.. ayu dan norull mengancam sungguh.. diorang ni pekerja kat body shop.. aku tahu nama dorang pun sebab ada name tag...nama aku dorang tak tahu kecuali beny, dia daftarkan beny as member. so lepas ni kalau nak beli barang kat body shop boleh la pinjam kad member beny...dalam sehari ini, inilah peristiwa yang paling lucu sekali pernah aku alami. ada seorang brader cina ni jual ubat supplement untuk kurus kan badan.. nak di pendekkan cerita aku dengan beny jadi mangsa keadaan.. iorang attack kitorang suruh beli atau try produk jual.. yang teruknaya aku, sebab dia kata aku ni terlalu gemuk sangat.. mulanya aku tak yakin sangat sebab aku rasa badan aku ni dah cukup besar dan ala kadar sahaja. so aku disuruh timbang berat badan.. alangkah terkejutnya aku bahawa berat badan aku kini mencecah 80kg dan bmi aku pula 27.. aku tergamam di situ sebentar.. selepas selesai menimbang berat aku di bawa untuk periksa tekanan darah..alhamdulillah aku tak ada darah tinggi.. cuma aku dapat mengetahui bahawa jumlah kolestrol dalam badan aku sangat tinggi iaitu sebabnyak 35kg.. ini dah bahaya.. dorang tak cakap banyak lagi syorkan aku untuk memakan produk dorang.. asalnya dorang suruh aku beli sebotol ubat yang dorang jual tu.. memandangkan harga yang mahal.. kami cuba untruk melarikan diri daripada kedai tersebut.. banyak alasan yang diberi..akhirnya aku memberi alasan bahawa duit tidak ada dan belum dibawa keluar lagi.. aku ingatkan dah selamat..tapi apa yang berlaku..dorang ikut kami sekali pergi ke bank.. argh terpaksa beli jugak lah ubat tersebut...aku sahaja yang membeli ubat itu setelah terkanaoi di dalam dompet aku masih lagi ada duit. aku tak beli sebotol,..aku cuma beli dalam 20 biji sahaja denmgan harga rm20... setelah itu,,, kami pergi makan ke mcdonald.. kat sana tak ramai sangat orang seperti di klcc.. so x perlulah untuk berbaris panjang lagi...lepastu perut aku seperti membulas-bulas dan tak tahan untuk membuang air besar... aduh alangkah malangnya nasib kami.. baru sahaja masuk tandas.. bau-bauan yang kurang menyenangkan memenuhi ruang legatr tandas tersebut.. aku tak dapat tahan lagi, meskuipun bau yang tidak menyenangkan aku tetap ingin buang air besar begitu juga beny...setelah itu kami bershopping sebentar untuk membeli sedikit buah-buahan dan juga makanan serta stok rokok untuk seminggu ini.. selesai saja membeli barang kitorang pun decide untuk berkumpul semula dan seterusnya menaiki taxi ke campus.. tu jelah cerita aku untuk hari ini...

No comments: